Shoutbox

Wie is online
0 geregistreerd (), 22 Gasten en 45 Zoekmachines online.
Sleutel: Staff Staff Support Team
Nieuwste Leden
koenvelden04, Lev, Anurag Mishra, Xcilion, Pelledefeijter
3202 Geregistreerde gebruikers
Forum Statistieken
3202 Leden
86 Forums
7538 Onderwerpen
203007 Berichten

Max Online: 270 @ Mar 21st, 2011
Advertentie
Onderwerp opties
#145153 - 07/19/2011 12:58 PM [UK-trip] 3. Alton Towers
Nelis Offline
De koning van de King!
Supergast

Woudenberg
Vrijdag 26-10-07 was Alton Towers aan de beurt. Na het rijden over mooie Engelse landweggetjes waren we plotseling bij Alton Towers lol Met de monorail van de parkeerplaats naar de ingang gegaan. Het was een sombere, grijze dag, dus de foto's zijn niet super. Ik heb ook wat foto's van me pa gebruikt. In plaats van korte verhaaltjes ga ik onder elke foto wat zetten, kijken hoe dat is smile

De ingang waar we snel onze kaartjes ophaalde die we via internet hadden besteld.

Het was Halloween!

Heerlijk lol

Heel Blackpool kan hier worden geplaatst puh

Via 1 van de paden gingen we eerst richting de Forbidden Valley smile

Eekhoorntjes liepen door het hele park.

Voor de eerste keer een B&M Flying. Ik ging gelijk frontseat, omdat er nog niet echt een rij stond aan het begin van de dag.

En OMG, wat een fantastische baan zeg! cheer Niet supergroot, maar wel supergaaf! Ik had echt het gevoel dat ik vloog!

Hij staat heel hoog op mijn achtbaanlijstje!

Ze hadden trouwens nog een B&M daar. Nemesis!

Niet hoog, maar wel een intense achtbaan! Mooi aangekleed met de ''river of blood''.

Mooi toch?

Ik heb hem 1x gedaan na Air, de rij werd hier snel langer. Ik maakte nog een paar ritjes in Air aangezien je maar 5 minuten moest wachten.

Ze hadden ook nog een topspin daar, Ripsaw

Maar die sloeg ik maar even over, zo warm was het nou ook weer niet lol

Via de tuinen liepen we richting het volgende gebied. De tuinen zijn in een groot dal gelegen.

Wacht! Zijn we nog wel in Alton Towers! Het is echt groot!

Ah, daar heb je Rita!

Me eerste Intamin launch coaster, de volgende dag zou ik Stealth doen.

Heftige launch en dan snel door wat bochten en over wat heuveltjes heen.

Omhoog TIP
#145154 - 07/19/2011 12:58 PM Re: [UK-trip] 3. Alton Towers [Re: Nelis]
Nelis Offline
De koning van de King!
Supergast

Woudenberg

Jammer genoeg was de baan niet zo mooi aangekleed vond ik.

3 verschillende ingangen (ook nog de gewone), ik koos de single riders line.

In Ug Land (zo heet dat gebied) was nog een achtbaan!

Jep, Corcscrew is een baan van Vekoma lol

In Cred Street, het gebied achter het kasteel ben ik eigenlijk alleen door heengelopen. Charlie en the cholade fabriek hebben we niet gedaan, en zijn verder gelopen richting het kasteel zelf.

Er rijd iemand aan de verkeerde kant van de weg, het is natuurlijk wel in Engeland he! Dus links rijden jij puh

Next up: Hex

Een schitterend madhouse die zich in het kasteel bevind. Je hebt een mooie wachtrij binnen en een paar voorshows. De hoofdshow zelf was vrij kort had ik het idee.

Towers, Alton Towers, snap je het?

Op naar de X-sector! Wat is dat ding op de achtergrond?

Hallo Oblivion!

Vol in spanning uit het station.

Stijl omhoog.

En nog stijler omlaag lol

Lang leve de Single Riders Line. De wachtrij was helemaal om het station heen, je liep dus een heel rondje er om heen! Met de SRL kon je echt gelijk instappen! Er stond gewoon niemand! Ik ben 3x achter elkaar geweest (wel omlopen), en het is echt een gave coaster! Erg kort, maar dat moment daarboven is heel spannend vind ik smile In de X-sector staan voor de rest nog wat flatrides, waaronder een enterpriste.

Volgende achtbaan graag!

Spinball Whizzer, een van de nieuwere achtbanen in het park! Erg leuke spinner, jammer genoeg niet zo mooi. Het station is gewoon lelijk.

Ik pakte snel even de kleine achtbaan mee lol Oud en lelijk ding trouwens.

Zie je het station?

Maar het is wel een hele leuke achtbaan puh

Omhoog TIP
#145155 - 07/19/2011 12:58 PM Re: [UK-trip] 3. Alton Towers [Re: Nelis]
Nelis Offline
De koning van de King!
Supergast

Woudenberg

Next up was Old MacDonalds Farmyard. Het grootste gedeelte was nieuw hier en het oogde nogal sfeerloos. Ben er snel door heen gelopen en toen waren we terug bij de mainstreet!

Dit was 1 van de mooiste delen van dat gebied...

Hier aten we even wat smile

Wat! 2 Mac Donaldsen in 1 park!

Beste bord ooit lol

In Katanga Canyon was nog een leuke rapid!

En daar was ook de laatste achtbaan, de Runaway Mine train, een powered! Leuke en vrije lange achtbaan!

Bij het station van de Runaway.

Via een paadje naar Gloomy Wood, het laatste gedeelte waar we nog niet echt geweest waren.

Duel! Een mooi gebouw van de voorkant en mooie wachtrij! Tot dat ik er voor stond wist ik eigenlijk niet wat het was, totdat er een mummy met een pistool uit het graf daar kwam puh Helaas viel de shooter tegen, het was gewoon wat schieten zonder te richten, overal waren targets. Dat was jammer vond ik smile

De Flume was best aardig. Hier was een redelijke wachtrij onstaan, maar het schoot geluk op.

De boten volgden elkaar snel op!

In de Flume ga je met badkuipjes op pad en als je pech hebt wacht vlak voor het station een echte douche, dat had ik dus lol

Volgende 3 foto's zijn van me vader.

Dit zijn de halloween-acteurs die ik heb gezien, in het kindergebied notabene puh

Ik maakte nog een paar ritjes in Air, weer een paar keer heerlijk vliegen!

En toen bracht de monorail ons weer naar de parkeerplaats rond 19.00

Alton Towers is een schitterend park met echt geweldige achtbanen! Sommige themagebieden zijn wat minder, maar over het algemeen erg mooi!
De volgende dag stond Thorpe Park op de planning!

Omhoog TIP