RCTLand.com - RollerCoaster Tycoon en Pretparken
Shoutbox

Wie is online
1 geregistreerd (Coasterjww), 13 Gasten en 3 Zoekmachines online.
Sleutel: Staff Staff Support Team
Nieuwste Leden
xxEsther, walibi-mike, ZincMachine, Koentjuh, Coasterjww
2640 Geregistreerde gebruikers
Forum Statistieken
2640 Leden
76 Forums
5637 Onderwerpen
156346 Berichten
47 posts per dag gemiddeld
Max Online: 270 @ 21/03/2011 21:54
Advertentie
Pagina 4 van 10 < 1 2 3 4 5 6 ... 9 10 >
Onderwerp opties
#158393 - 28/01/2012 19:06 Re: Walibi® Tuianti Theme Park [Re: Exp.Jeffrey]
jeroen Offline
Bandit

Coasters: 118
Ziet er leuk uit zou alleen de bogen voor de corcscrew supports ook blauw maken puh

Omhoog TIP
Advertenties

Registreer gratis en log in om deze advertentie te verbergen
#158469 - 29/01/2012 18:03 Re: Walibi® Tuianti Theme Park [Re: jeroen]
Exp.Jeffrey Offline
Nieuweling

Coasters: 0
Origineel bericht van: jeroen
Ziet er leuk uit zou alleen de bogen voor de corcscrew supports ook blauw maken puh

Bedankt voor je reactie jeroen! De corkscrew ondersteuningen zijn al geverfd. Ze waren eerst rood.

Update 46

De voorbereidingen voor Season 4 gaan door. Zo word er ook groot onderhoud uitgevoerd, en zal er extra thematisering aan het park worden toegevoegd.
Vandaag werd er gewerkt aan Hollywood The Mainstreet en Japan.

De werkzaamheden aan Xpress lagen stil.

De wachtrij van de achtbaan Big in Japan is nu overdekt. Ook is er flink gewerkt aan de thematisering.

Omhoog TIP
#158598 - 01/02/2012 14:16 Re: Walibi® Tuianti Theme Park [Re: Exp.Jeffrey]
Exp.Jeffrey Offline
Nieuweling

Update 47

StarParks verkoopt ook Walibi Tuianti

StarParks Europe heeft haar Europese themapark Walibi Tuianti verkocht aan de Franse pretparkengroep Compagnie des Alpes (CDA). Vijf parken, twee in Frankrijk, twee in België en één in Nederland werden al eerder verkocht aan Europa’s grootste exploitant van skioorden, attracties en themaparken.

De transactie met CDA, die ook eigenaar zal worden van het Walibi-merk, bevat ook de verkoop van Walibi België & Aqualibi & Bellewaerde Park, België, Walibi Holland, Nederland en Walibi Rhône-Alpes & Walibi Aquitaine, Frankrijk.

''Elk park omvat bijzondere attracties en shows voor alle leeftijden. De parken zijn gevestigd in dichtbevolkte gebieden, waardoor ze gemakkelijk toegankelijk zijn voor gezinnen en dit tegen concurrerende prijzen. Starparks verwelkomde meer dan 4,8 miljoen bezoekers en haalde een omzet van €112 miljoen.

''In de voorbije twee jaar heeft StarParks aanzienlijk geïnvesteerd in Walibi Tuianti. CDA wil dit park verder optimaliseren door te investeren in thrill- en entertainmentattracties.
Walibi Tuianti heeft een capaciteit voor minstens 1 miljoen bezoekers per jaar en een hypermoderne infrastructuur. Hier willen we nog verder in groeien de komende jaren.''

In Season 3 trok het park een recordaantal van 1.260.000 bezoekers.

Omhoog TIP
#158600 - 01/02/2012 14:25 Re: Walibi® Tuianti Theme Park [Re: Exp.Jeffrey]
brammetje545 Offline
LaserGoezPiew

Coasters: 30
2 parken in nederland hoor: Walibi,Dolfinarium als ik me niet vergis.

Anyhow ik zag het al aankomen waaien.

Omhoog TIP
#158602 - 01/02/2012 14:47 Re: Walibi® Tuianti Theme Park [Re: Exp.Jeffrey]
theleonnas Offline
I feel like a Monster!

Coasters: 55
Hellendoorn volgens mij ook wink
Ik hoop trouwens dat het nu niet teveel op Walibi Holland/Belgium gaat lijken.

List to do 2012: Port Aventura, Phantasialand

Omhoog TIP
#158838 - 04/02/2012 14:11 Re: Walibi® Tuianti Theme Park [Re: theleonnas]
Exp.Jeffrey Offline
Nieuweling

Update 48

Nu Compagnie des Alpes aan het roer staat krijgt het park een nieuwe impuls. De groep zou grote plannen hebben om een thrill-
attractie te plaatsen op de plek van de eerder verwijderde Kosmic. Ook wordt er flink geïnvesteerd in thematisatie. Dit is te zien op onderstaande foto's die het park vandaag vrij gaf.

''We gaan het hele park een complete metamorfose geven. Zo krijgt Hollywood The Mainstreet nieuwe lantarenpalen en bloembakken.
Ook willen we af van de veel voorkomende kleur rood in dat gebied.

In W.A.B Plaza zullen waarschijnlijk de grootste veranderingen te zien zijn. Ik kan op dit moment nog niet alles verklappen, maar ik kan al wel zeggen dat er wordt geïnvesteerd in Catapulte en Zenko's Drum Hopper.

Het laatst toegevoegde gebied Japan krijgt ook nieuwe lantarenpalen. De wachtrij van Big in Japan is nu overdekt'', aldus de woordvoerder.

Nieuwe lantarenpalen en bloembakken moeten zorgen voor meer variatie.

Een nieuw logo voor de W.A.B T-shirts shop.

Er is weer gewerkt aan de Xpress.

Ook de wachtrijen zijn aangepakt. Elke attractie heeft nu enkele huisjes.

Catapulte is nu ook overdekt.

De overdekte wachtrij van Big in Japan.

Bekijk alle informatie op walibituianti.com!

Omhoog TIP
#158852 - 04/02/2012 15:48 Re: Walibi® Tuianti Theme Park [Re: Exp.Jeffrey]
TRX Offline
Denmark! :)

Coasters: 220
Goede update moet ik zeggen! Wel wat kleine puntjes van kritiek... de afwerking kan hier en daar wel wat beter.. smile

http://i1191.photobucket.com/albums/z471/jeffworx3/LaGrandeRoue.jpg
Het t-shirt verkoop puntje is best leuk, alleen waar liggen de shirts die nog niet verkocht zijn? Ik had hier persoonlijk alleen informatie puntje van gemaakt ofzo.. smile Daarnaast, het ene trapje heeft geen leuning, en ik zou aan het einde van je asfalt hek toch zo'n paaltje plaatsen met een rond balletje. Dan heb je direct een betere afscheiding tot het andere hek. Een optie zou zijn om gewoon muurdelen te gaan gebruiken hier om als leuning te dienen. Je zal ze vast wel hebben in je CS packs... wink

http://i1191.photobucket.com/albums/z471/jeffworx3/PavilliondeTh.jpg
Trek die twee palen eens door tot de grond, ziet er dan een stuk beter uit als niet aansluitende muurtjes wink

http://i1191.photobucket.com/albums/z471/jeffworx3/Catapulte2.jpg
Ik vind het persoonlijk niet bepaald een leuke combinatie van kleuren maar goed, dat is jou keuze... ook wel vreemd dat enkele ramen onder water liggen wink Wat mij hier opviel is dat het waterpeil wellicht wat hoog ligt voor de wachtrij en uitgang, daar staan namelijk open hekken. Juist in tegenstelling tot de andere paden want die hebben de betonnen afscheidingen staan.

Al met al zijn er vooral wat kritiekpuntjes op de algemene afwerking van sommige gebieden. Zo vind ik het keurig gemaaide grasveld onder de Xpress ook maar vreemd, ik had daar gewoon een normaal grasveld neergelegd met hier en daar beetje van een ander grasveld ertussendoor zodat je een variatie krijgt. Is gelijk weer wat realistischer... smile
Myself.

Omhoog TIP
#159115 - 08/02/2012 00:18 Re: Walibi® Tuianti Theme Park [Re: TRX]
Exp.Jeffrey Offline
Nieuweling

@TRX Bedankt voor je reactie. Het park is nog ''under construction'' smile

Graag hoor ik ook meerdere reacties en tips voor het aankomende seizoen!

Omhoog TIP
#159138 - 08/02/2012 16:22 Re: Walibi® Tuianti Theme Park [Re: Exp.Jeffrey]
rumirumi Offline
Pretpark Bezoeker

Coasters: 27
Ik vindt het er allemaal leuk uitzien hoor, alleen kan er wat verbeterd worden

Je enkele huisjes die nu bij elke attracties staan vindt ik eigenlijk een beetje overbodig. Vooral bij het Pavillion de Thé aangezien daarnaast een overkapping staat. Ook bij het reuenrad past dit niet aangezien het veel rood is en dan ineens een bruin huisje ertussen.

Je huis bij het water vindt ik ook net zoals TRX zei niet een geweldige combinatie van kleuren, ook staat een gedeelte onderwater.
Je kan beter een soort terp eromheen maken zodat het huis in ieder geval droog staat wink

Bij deze wachtrij is het bordje vrij onhandig.
http://i1191.photobucket.com/albums/z471/jeffworx3/SpinningVibe.jpg
het steekt nogal uit en je loopt er denk ik vrij snel tegenaan

Ik vindt het station van Big in Japan niet heel mooi, het is nogal grauw en eentonig. Maak ramen aan de buitenkant of laat wat uitsteken. Nu is het een grauwe muur en dat doet te niet aan de Japan sfeer die je juist leuk gemaakt hebt.

Hopelijk is het de volgende keer mooier afgewerkt, het is zeker geen slecht park hoor. Juist omdat veel heel goed is vallen deze dingen je op.

Veel succes lol

Omhoog TIP
#159181 - 09/02/2012 11:02 Re: Walibi® Tuianti Theme Park [Re: rumirumi]
Exp.Jeffrey Offline
Nieuweling

Origineel bericht van: rumirumi
Je enkele huisjes die nu bij elke attracties staan vindt ik eigenlijk een beetje overbodig. Vooral bij het Pavillion de Thé aangezien daarnaast een overkapping staat. Ook bij het reuzenrad past dit niet aangezien het veel rood is en dan ineens een bruin huisje ertussen.

Het park wil af van het de veelvoorkomende rood in The Mainstreet. Ook de bezoekers van het park klaagden dat het bij slecht weer een ramp is om in de wachtrijen te staan. Dit is een goede oplossing.

Quote:
Je huis bij het water vindt ik ook net zoals TRX zei niet een geweldige combinatie van kleuren, ook staat een gedeelte onderwater.
Je kan beter een soort terp eromheen maken zodat het huis in ieder geval droog staat wink

Er wordt nog aan gewerkt wink
Het gebouw hoort deels onderwater te staan. Het moet lijken op een overstroming.

Quote:
Ik vindt het station van Big in Japan niet heel mooi, het is nogal grauw en eentonig. Maak ramen aan de buitenkant of laat wat uitsteken. Nu is het een grauwe muur en dat doet te niet aan de Japan sfeer die je juist leuk gemaakt hebt.

Bedankt voor de tip! smile

Update 49

Compagnie des Alpes investeert in nieuwe achtbaan

Het Franse ondernemingsbedrijf Compagnie des Alpes gaat flink investeren in hun nieuwe aanwinst, Walibi Tuianti.
Het park krijgt in Season 4 een nieuwe gelanceerde Shuttle-achtbaan.

Vandaag maakte Walibi Tuianti echter voor het eerst bekend dat er aan het grote aanbod van meer dan 25 attracties, in het vierde seizoen ook een gelanceerde shuttle-achtbaan zal worden toegevoegd. De komende maanden wordt gebouwd aan de derde achtbaan die 220 meter lang zal zijn, 42 meter hoog en een snelheid van meer dan 85 km/u kan halen. De berijders krijgen te maken met 3,5 G. De achtbaan wordt gebouwd door Anton Schwarzkopf. De nieuwe attractie, waarvan de naam nog even geheim blijft, krijgt een plaatsje in het themagebied W.A.B Plaza.

Een vergelijkbare achtbaan is te vinden in Walibi Belgium: Turbine.

Quote:
Op 8 feb 2012 om 22:10, schreef Walibi® Tuianti:

'Deze Shuttle-achtbaan lanceert rijders met meer dan 85 km/u door middel van een vliegwiel-lancering een bijna cirkelvormige verticale looping! Vervolgens klimt de trein een 70° graden helling op totdat je stil staat. Je valt steil achterover en herhaalt opnieuw de bloedstollende reis. Vanaf 12 februari 2012 kunnen gasten alle veranderingen zien in het park. Dan opent het park haar deuren voor een nieuw seizoen. Volg alle ontwikkelingen op RCTLand.com, RCTHolland.nl of Walibiweb.nl. Ervaar het zelf!'

Bron: Persbericht Walibi Tuianti

Bekijk alle informatie op walibituianti.com!

Bewerkt door Exp.Jeffrey (09/02/2012 11:07)

Omhoog TIP
#159209 - 09/02/2012 16:16 Re: Walibi® Tuianti Theme Park [Re: Exp.Jeffrey]
theleonnas Offline
I feel like a Monster!

Coasters: 55
Sorry hoor maar supports van de loop vind ik ronduit lelijk. Ze lijken wel echt maar het ziet er niet uit, misschien een ander kleurtje proberen?
Wel leuk dat je nostalgie naar het park haalt lol

List to do 2012: Port Aventura, Phantasialand

Omhoog TIP
#159213 - 09/02/2012 16:37 Re: Walibi® Tuianti Theme Park [Re: Exp.Jeffrey]
brammetje545 Offline
LaserGoezPiew

Coasters: 30
Daar kan hij weinig aan doen dat hoort bij die ctr. En zitten op veel standaard schwarkopfh shuttle loops. Ik persoonlijk vindt het wel mooi een een goede toevoeging naar het park!

Omhoog TIP
#159271 - 09/02/2012 23:34 Re: Walibi® Tuianti Theme Park [Re: Exp.Jeffrey]
Haggis Offline
Ongewenste iniminiteiten

Coasters: 135
Persoonlijk ben ik ook geen fan van deze looping support. Misschien ook omdat de rest van de baan een andere stijl support heeft.
"Veel meer dan een politieke partij is NAC een soort dorpskroeg met beslagen ramen, waar het kabaal wordt overstemd door muziek en klinkende bierglazen. Soms is er ruzie, of heibel in de tent - en wordt de geschifte directeur de deur uit gemept, figuurlijk dan, als dank voor een schuld van een miljoentje of elf. Maar een dag later is iedereen er weer, proostend op het leven."

Quote: Sjoerd Mossou

Omhoog TIP
#159358 - 11/02/2012 16:21 Re: Walibi® Tuianti Theme Park [Re: Haggis]
Exp.Jeffrey Offline
Nieuweling

Bedankt voor al jullie reacties! Blijf reageren smile

Update 50

Walibi Tuianti sloopt Double Inverter

wo 11 januari 2012, 16:09

TWENTE - Attractiepark Walibi Tuianti in Twente sloopt de 3,5 jaar oude attractie Double Inverter. De attractie maakt plaats voor de nieuwe Shuttle-achtbaan. De naastgelegen kinderattractie Zenko’s Drum Hopper wordt verplaatst en opnieuw geverfd, maar blijft.

‘’Achter de schermen wordt druk gewerkt aan de plannen voor het nieuwe seizoen. Onderdeel van deze plannen is de komst van een nieuwe achtbaan, de sloop van Double Inverter, de rebranding van Xpress, uitvoeren van groot onderhoud en het park verder thematiseren en de verplaatsing van Zenko’s Drum Hopper. Het doel van Walibi Tuianti is een geweldige dag uit te bieden voor iedereen, jong en oud, echte helden en helden op sokken.

Om de perfecte balans te creëren werden er de afgelopen drie seizoenen nieuwe attracties en evenementen toegevoegd en een aantal thrillattracties weggehaald. Ook dit seizoen en de daarop volgende seizoenen wordt deze strategie voortgezet. Walibi Tuianti zal daarom afscheid nemen van Double Inverter. Wat er de komende seizoenen op het programma staat kan ik op dit moment geen uitspraken over doen.’’

Verfwerkzaamheden Xpress afgerond

De grote rebranding van Xpress is bijna afgerond. De baan is nu paars en de ondersteuningen zijn opnieuw blauw geverfd.
De nieuwe treinen worden vandaag op de baan geplaatst.

‘’Al bezig met thematiseren’’

De werkzaamheden aan de nieuwe Shuttle-achtbaan gaan snel. Het park is al bezig met het thematiseren van de baan.
‘’De achtbaan krijgt een soort race thema. Je krijgt te maken met hoge snelheid, hoge G-krachten en een grote looping. Een race thema past hier dus goed bij.’’

De looping ondersteuningen zijn opnieuw geverfd.

Bewerkt door Exp.Jeffrey (11/02/2012 16:24)

Omhoog TIP
#159360 - 11/02/2012 16:42 Re: Walibi® Tuianti Theme Park [Re: Exp.Jeffrey]
rumirumi Offline
Pretpark Bezoeker

Coasters: 27
Je looping ondersteuning ziet er veel beter uit, de Express vindt ik ook mooi wink

Allen vindt ik je hopper een beetje armoedig neergezet, de rij breekt het pad op en ik vindt het soweiso een rare loctie.
Misschien leuker om hem aan het water te maken en de wachtrij niet helemaal door het wandelpad te laten gaan?

Veel succes ermee wink

Omhoog TIP
Pagina 4 van 10 < 1 2 3 4 5 6 ... 9 10 >