Shoutbox

Wie is online
0 geregistreerd (), 21 Gasten en 41 Zoekmachines online.
Sleutel: Staff Staff Support Team
Nieuwste Leden
Jillin, Delamo2412, iBud, rondevos, kakkerdekak
3192 Geregistreerde gebruikers
Forum Statistieken
3192 Leden
86 Forums
7536 Onderwerpen
203005 Berichten

Max Online: 270 @ Mar 21st, 2011
Advertentie
Pagina 1 van 2 1 2
Onderwerp opties
#171308 - 09/08/2012 03:30 PM Verbouwing Dolfinarium
Woodenmaster Offline
Pretpark Bezoeker

amsterdam
Dolfinarium bouwt aan de toekomst
Begin dit jaar is het Dolfinarium reeds begonnen met het uitbreiden van het huidige Noordzee gedeelte, zo komen er diverse nieuwe bassins, een aansluiting op het huidige roggenrif en ook nieuwe diersoorten waaronder de kabeljauw en de kathaai. In het toekomstige Noordzee gedeelte komt een zomer en een winter bassin, zodat bezoekers kunnen zien hoe de Noordzee er in de verschillende jaargetijden uitziet. Tevens is er een laboratium voorzien waar de bezoekers echt goed kennis kunnen maken met de Noordzee.

De keuze van het Dolfinarium om een gedeelte van het park te verbouwen om de Noordzee te laten zien kwam niet vanzelf. Onder de bezoekers van het park was er een behoefte om diersoorten dichtbij huis te laten zien in plaats van tropische diersoorten die ook in verschillende dierenparken getoond worden.

Verbouwing DolfijndoMijn
Eind volgende maand, 29 oktober 2012, begint het Dolfinarium ook aan de verbouwing van het grote Dolfijn theater, het DolfijndoMijn. Er staat onder andere op de planning om de complete binnenzijde te renoveren, een geheel nieuw dak maar ook het vernieuwen van het schilderwerk op de buitenzijde van het theater. Eind april 2013 zal het opnieuw openen met een gloednieuwe dolfijnen show.

Waterfront - Dolfinarium op een eiland -
Over enkele jaren is de gemeente Harderwijk van plan om de gehele boulevard opnieuw in te delen waardoor het Dolfinarium dan op een eiland komt te liggen ingesloten tussen woningen en water. Voor de ingang van het park komen woningen te staan, een huidige service weg achter de theater zal een openbare weg worden en er is een watersport centrum voorzien. Bezoekers van het Dolfinarium zullen de auto parkeren in grote ondergrondse parkeergarages. Wat het Dolfinarium zelf vind van deze verbouwing is niet bekend.

Een concept art is wel beschikbaar:

Bron: Dolfinariumweb.nl
Bewerkt door TRX; 09/08/2012 10:54 PM. Bewerk reden: Post compleet aangepast voor plaatsing als nieuwstip.
Omhoog TIP
Advertenties
#171309 - 09/08/2012 03:41 PM Re: Verbouwing Dolfinarium [Re: Woodenmaster]
Woodenmaster Offline
Pretpark Bezoeker

amsterdam
ik ben heel benieuwd naar deze verbouwing!
zo ik me kan herrineren was/is dit een park waar je echt in een middag bent uitgekeken. Nou heeft Dolfinarium al niet veel mogelijkheden om uit tebreiden, maar ze doen het toch. ben eigenlijk toch wel benieuwd hoe het noordzeegebied gaat vormgeven! want ze hebben namelijk niet echt veel ruimte om uit tebreiden. zoals ik nu kan zien komen er wel weer een paar leuke zeedieren bij ben benieuwd!

maar is dit niet het gebied waar dat roggenrif al staat?
& waarom houdt dolfinarium dat strandt eigenlijk nog? elke keer dat ik daar ben geweest (let wel het is wel een tijdje terug) zag ik niemand op dat strandt liggen, dus waarom gewoon niet omploegen en gewoon een paar bassins voor andere zeedieren er neerzetten, ook kunnen ze gebruik maken van het ijsselmeer! en daar een muur bv omheenzetten en daar dan ook wat dieren neerzetten, nou weet ik wel dat dat allemaal hardstikke veel kost, en dat dat natuurlijk helemaal niet gebeurt of misschien toch wel. Maar zo trek je teminste wel wat mensen, en besteden ze hun dagje goed!

Omhoog TIP
#171318 - 09/08/2012 06:46 PM Re: Verbouwing Dolfinarium [Re: Woodenmaster]
Jos1986 Offline
No rest, no limit, no life!
RCT Expert

Dordrecht
Toch jammer dat ze niet net als Sea World, Marineland of zelfs Boudewijn Seapark een paar attracties hebben om het park goed dagvullend te krijgen. Met alleen de shows ben je er namelijk niet.

Wack a mole alive mole & trots lid van RCTLand Seniorenclub.

Omhoog TIP
#171320 - 09/08/2012 07:08 PM Re: Verbouwing Dolfinarium [Re: Jos1986]
Woodenmaster Offline
Pretpark Bezoeker

amsterdam
Origineel bericht van: Jos1986
Toch jammer dat ze niet net als Sea World, Marineland of zelfs Boudewijn Seapark een paar attracties hebben om het park goed dagvullend te krijgen. Met alleen de shows ben je er namelijk niet.

ik zat precies hetzelfdee over te denken! maar de ruimte is er denk ik niet echt voor! en misschien ook wel wegens overlast?

Omhoog TIP
#171324 - 09/08/2012 09:00 PM Re: Verbouwing Dolfinarium [Re: Woodenmaster]
-Bryan- Offline
Eeveelution
Achtbaanfanaat

Zundert
Ik las iets op de site dat het dak ook gaat veranderen.
Is er al iets bekend wat daar op komt?

Omhoog TIP
#171345 - 09/08/2012 10:57 PM Re: Verbouwing Dolfinarium [Re: Woodenmaster]
TRX Offline

Marmalized
Mega Poster

Vlaardingen
Gewoon een nieuw dak?

@Jos; in het huidige dolfinarium is gewoonweg niet voldoende plek om attracties te plaatsen. Enkel op het strand is wat ruimte. Ik vrees overigens voor de verbouwing zoals deze op de concept art staat aangezien het Dolfinarium daarmee een serviceweg verliest, eventuele ruimte om uit te breiden en meer te maken kan krijgen met klachten over geluidsoverlast door de woningen direct voor de ingang.

Voor de Harderwijkse boulevard misschien een leuke en goede oplossing, maar ik denk dat je er als Dolfinarium niet blij mee moet zijn.

Omhoog TIP
#171361 - 09/09/2012 12:23 PM Re: Verbouwing Dolfinarium [Re: Woodenmaster]
Nelis Offline
De koning van de King!
Supergast

Woudenberg
Dus de haven achter het Dolfinarium gaat compleet verdwijnen en er komt een nieuwe woonwijk + jachthaven voor terug. De grote parkeerplaats wordt een parkeergarage en daarboven komt ook een gracht te liggen. Maar zelfs vlak voor de (huidige) ingang worden woningen gebouwd?
Voor Harderwijk is dit wel een grote opknapbeurt van de boulevard, maar om zo dicht bij het Dolfinarium huizen te bouwen? Die zeeleeuwen kunnen echt veel kabaal maken bijvoorbeeld puh

Omhoog TIP
#171386 - 09/09/2012 05:29 PM Re: Verbouwing Dolfinarium [Re: Woodenmaster]
Jos1986 Offline
RCT Expert

Dordrecht
Dan is dat in dit geval echt het probleem van de buurtbewoners wink Eindelijk. Ben benieuwd wanneer die gaan klagen.

Omhoog TIP
#171399 - 09/09/2012 08:15 PM Re: Verbouwing Dolfinarium [Re: Woodenmaster]
Displayedlamb Offline
X-Dwight
RCT Liefhebber

Groningen
Ach, zo woon ik in een gehucht met nog geen 1000 inwoners maar toch is hier de herrie omdat er een spoorlijn voor het huis ligt.. wen je ook gewoon aan.. minder klagen meer genieten van de typische geluiden die bij de omgeving horen puh Bovendien kunnen ze tegenwoordig echt wel huizen met degelijke geluidsisolatie bouwen dus echte problemen verwacht ik hier niet

Omhoog TIP
#174954 - 11/19/2012 02:50 PM Re: Verbouwing Dolfinarium [Re: Woodenmaster]
Nelis Offline
De koning van de King!
Supergast

Woudenberg
Verbouwing DolfijndoMijn
Direct nadat de dieren verhuisd zijn is begonnen met het leegpompen van de bassins en gestart met de sloop van het decor. Bij binnenkomst bevindt je je direct in het gebouw en loop je bij wijze van spreken direct het platform op omdat de gehele wand waar het decor aan bevestigd was afgebroken is.
Alle bassins zijn gezandstraald en zullen opnieuw gecoat worden. Verder zijn er een aantal ringen van de tribune verwijderd. Tegenover het platform zal (zo goed als zeker) een beachplek gerealiseerd worden waardoor de dieren recht voor het publiek op de kant kunnen komen.
Het DolfijndoMijn zal haar oude uitstraling weer terug krijgen, waardoor publiek straks weer onder de tribunes door zal kunnen lopen. Het dak wordt daarnaast vervangen en krijgt nieuwe kleuren. Verder zullen er duurzame luchtbehandelinginstallaties ge´nstalleerd worden waardoor de temperatuur en de luchtvochtigheid te reguleren zijn.

Bron foto's en tekst: Dolfinariumweb.nl

Omhoog TIP
#174959 - 11/19/2012 04:19 PM Re: Verbouwing Dolfinarium [Re: Woodenmaster]
TRX Offline

Marmalized
Mega Poster

Vlaardingen
Dat is grote verbouwing die bezig is.... volgend jaar dan toch maar weer eens die kant uit denk ik?

Omhoog TIP
#174960 - 11/19/2012 04:27 PM Re: Verbouwing Dolfinarium [Re: Woodenmaster]
themeparkfreak Offline

Pretpark Bezoeker

vught
ben een keer daar geweest, dat was met sinterklaas, was erg leuk! weet niet wat ik moet verwachten als het bijna hetzelfde blijft!

Omhoog TIP
#174964 - 11/19/2012 05:30 PM Re: Verbouwing Dolfinarium [Re: Woodenmaster]
Richard Offline
Korsakoffie
RCT Superfan

Wezep
Whuuuut, das wel een iets grotere verbouwing dan ik eerst dacht, toch wel zonde, voor zolang ik me kan herinneren ( vanaf dat ik een jaar of 8 was ) was het dolfijndomijn zoals het was.

Omhoog TIP
#174990 - 11/19/2012 10:38 PM Re: Verbouwing Dolfinarium [Re: Woodenmaster]
Jos1986 Offline
RCT Expert

Dordrecht
Tijd voor een nieuwe show, goed plan, die Droomshow was namelijk mierzoet.

Omhoog TIP
#175199 - 11/23/2012 04:11 PM Re: Verbouwing Dolfinarium [Re: Woodenmaster]
jeroen Offline

RCT Expert

.

Omhoog TIP
Pagina 1 van 2 1 2