Shoutbox

Wie is online
0 geregistreerd (), 21 Gasten en 41 Zoekmachines online.
Sleutel: Staff Staff Support Team
Nieuwste Leden
Jillin, Delamo2412, iBud, rondevos, kakkerdekak
3192 Geregistreerde gebruikers
Forum Statistieken
3192 Leden
86 Forums
7536 Onderwerpen
203005 Berichten

Max Online: 270 @ Mar 21st, 2011
Advertentie
Onderwerp opties
#158305 - 01/27/2012 03:01 PM Klein Waterparknieuws
Jos1986 Offline
No rest, no limit, no life!
RCT Expert

Dordrecht
Plaats hier alle nieuwsberichten over zwembaden en waterpretparken die geen eigen topic verdienen.

Wack a mole alive mole & trots lid van RCTLand Seniorenclub.

Omhoog TIP
Advertenties
#158307 - 01/27/2012 03:03 PM Re: Klein Waterparknieuws [Re: Jos1986]
Jos1986 Offline
RCT Expert

Dordrecht

Zwembad Marveld in de Achterhoek legt de laatste hand aan deze nieuwe glijbaan. De baan is 75 meter lang, en eindigt in een grote kegel. Tijdens de rit worden de donkere tunnels met lampjes verlicht en er zit een actiefoto in, welke direct gebruikt kan worden voor social-media als Twitter, Facebook en Hyves.

Omhoog TIP
#158309 - 01/27/2012 03:17 PM Re: Klein Waterparknieuws [Re: Jos1986]
brammetje545 Offline
LaserGoezPiew
RCT Fan

ulft
AA da's lekker dichtbij daar ga ik weer een's een keetje zwemmen:

Zelf ook nog nieuws namelijk: Zwembad Rozengaarde in Doetichem heeft onlangs ook een nieuwe glijbaan geopend. Het gaat om deze glijbaan: (uiterst rechts)

Glijbaan 'Rainbow ride' is het nieuwe pareltje van het zwembad, met gekleurde ringen die rood, geel, blauw en groen licht naar binnen laten vallen, een transparant deel wardoor je als 'glijder' naar buiten kunt kijken en een steil deel waar veel snelheid ontwikkeld kan worden.

Bovendien kun je. voordat je naar beneden gaat, op een knopje drukken, waardoor je de muziek en de lichtkleur in de glijbaan zelf kunt bepalen.

Daarnaast heeft Rozengaarde nog een aantal andere aanpassingen gedaan. Onder meer het peuterbad is vernieuwd, er is meer ruimte gekomen voor het horeca-gedeelte en de zogenoemde wellnesshoek is een stuk verbeterd.
Aldus: Hinco-Jan Kwast, die zeer verheugd is met het vele bezoek aan het zojuist verbouwde zwembad.

Omhoog TIP
#158399 - 01/28/2012 10:09 PM Re: Klein Waterparknieuws [Re: Jos1986]
Nelis Offline
De koning van de King!
Supergast

Woudenberg
Dat is de eerste keer dat ik dat hoor, een actiefoto op een waterglijbaan. Lijkt me wel lastig met betalen, je hebt natuurlijk niet direct geld bij de hand. Of werkt men daar met een polsbandje, wat later wordt afgerekend? Of is het gratis? puh Leuke uitbreiding, er zijn nog maar weinig parken in Nederland met zo'n kegel smile

Omhoog TIP
#158423 - 01/29/2012 12:39 PM Re: Klein Waterparknieuws [Re: Jos1986]
The crazy monkey Offline
Nieuweling

Lokeren
Mini blits. lol

Omhoog TIP
#189448 - 08/05/2013 05:44 PM Re: Klein Waterparknieuws [Re: Jos1986]
jeroen Offline

RCT Expert

.
Duinrell heeft het subtropische Tikibad onmiddellijk gesloten om veiligheidsredenen. In het water is een te hoog gehalte aan gebonden chloor aangetroffen. "Chloor hecht zich aan vuildeeltjes die bezoekers achterlaten in het water", legt een woordvoerder uit. Door de gigantische drukte zou de hoeveelheid vuil in het water nu zo hoog zijn dat het percentage gebonden chloor het maximum heeft overschreden. Zwemmmers zouden onder meer last kunnen krijgen van prikkende ogen. Een deel van het zwembad, met in totaal 2,2 miljoen liter water, moet nu worden leeggepompt. Het Tikibad blijft in ieder geval tot morgenmiddag gesloten. Het is de eerste keer dat Duinrell met dit probleem zit.

Bron: Looopings

Omhoog TIP
#189449 - 08/05/2013 05:48 PM Re: Klein Waterparknieuws [Re: Jos1986]
Richard Offline
Korsakoffie
RCT Superfan

Wezep
Daarom zwem ik altijd liever in een Aquamundo van een CenterParcs, gewoon lekker geen chloor in het water!

Omhoog TIP
#189450 - 08/05/2013 06:08 PM Re: Klein Waterparknieuws [Re: Jos1986]
TRX Offline

Marmalized
Mega Poster

Vlaardingen
Nu dit zo in het nieuws is komt het me overigens bekend voor, na het zwemmen in Tikibad had ik een keer echt last van mij ogen en dergelijke. Na het zwemmen in Aquamundo of andere waterparken e.d. had ik dit veel minder.

Omhoog TIP
#189451 - 08/05/2013 06:20 PM Re: Klein Waterparknieuws [Re: Jos1986]
jeroen Offline

RCT Expert

.
Tongelreep zit ook echt veel chloor in puh Heb ik altijd last van mn ogen. Maar ze pompen het bad dus leeg en laten het weer vol lopen en dan zou morgenmiddag alles weer open gaan puh

Omhoog TIP
#189468 - 08/05/2013 10:35 PM Re: Klein Waterparknieuws [Re: jeroen]
Dirk_Ermen Offline
Join The Resistance
RCT Expert

Gennep, Limboland
Origineel bericht van: jeroen
Tongelreep zit ook echt veel chloor in puh Heb ik altijd last van mn ogen. Maar ze pompen het bad dus leeg en laten het weer vol lopen en dan zou morgenmiddag alles weer open gaan puh

Klopt, Tongelreep is niet te harden als het buitenbad niet open is. Die chloorlucht daar blijft vreemd genoeg enorm hangen.

Dit is trouwens de eerste keer dat ik lees dat zoiets uberhaupt gebeurd? Vraag me af hoe hoog die concentratie dan wel niet moet zijn...

Trots lid van de RCTLand Seniorenclub~

Omhoog TIP
#189473 - 08/06/2013 05:21 AM Re: Klein Waterparknieuws [Re: Jos1986]
Jos1986 Offline
RCT Expert

Dordrecht
Loopings schreef al eerder dat ze de buizen van de Flits gaan vervangen. Geen nood, er komt geen andere baanlayout, maar de nieuwe buis moet dusdaning minder verhullen dat de sliders beter zichtbaar zijn van buitenaf. Lijkt me best cool!

Omhoog TIP
#189488 - 08/06/2013 11:51 AM Re: Klein Waterparknieuws [Re: Jos1986]
jeroen Offline

RCT Expert

.
Klinkt wel leuk puh Ben benieuwd hoeveel ze zichtbaar gaan maken puh

Omhoog TIP
#189771 - 08/11/2013 10:04 PM Re: Klein Waterparknieuws [Re: Jos1986]
jeroen Offline

RCT Expert

.
Je verwacht het niet. Gruwelglijbaan X-stream in het Tikibad vertoont weer eens gebreken. En Duinrell weet wr niet hoe het komt. Het pretpark is een diepgravend onderzoek gestart nu de horrorattractie voor de zoveelste keer onveilig blijkt. Het zeven meter hoge valluik waarop bezoekers plaats moeten nemen, klapte twee weken geleden op een willekeurig moment open. Zomaar. Niemand raakte gewond. Sindsdien is de glijbaan, tot nu toe goed voor minstens negen incidenten, dicht. Dit voorjaar meldde Duinrell nog vol trots dat de X-stream eindelijk helemaal storingsvrij was. "Hij blijft gesloten tot we de veiligheid kunnen garanderen", laat een woordvoerder weten. "Misschien dat er iets mis met de sensoren. Onze technische mensen zijn het nog volop aan het onderzoeken." De X-stream is al berucht sinds de opening in 2010. Duinrell denkt er voorlopig nog niet aan om de onberekenbare terrormachine weg te halen.

Bron: Looopings

En we beginnen weer hoor ...... sadley
Bewerkt door Mennoo_; 08/12/2013 01:16 PM. Bewerk reden: Foto weggehaald en bronvermelding veranderd.
Omhoog TIP