Shoutbox

Wie is online
0 geregistreerd (), 22 Gasten en 45 Zoekmachines online.
Sleutel: Staff Staff Support Team
Nieuwste Leden
koenvelden04, Lev, Anurag Mishra, Xcilion, Pelledefeijter
3202 Geregistreerde gebruikers
Forum Statistieken
3202 Leden
86 Forums
7538 Onderwerpen
203007 Berichten

Max Online: 270 @ Mar 21st, 2011
Advertentie
Onderwerp opties
#204318 - 05/01/2014 10:33 PM [TR] World of Fun, Fun Ranch, Starland, X-site, Sky Ranch
Simonrio Offline
Lighting Rio
RCT Fan

Dordrecht
Begin maart bezocht ik de Filippijnen. Buiten het prachtige land en de aziatische cultuur heb ik ook een aantal parken bezocht. In de hoofdstad Manilla en omgeving zijn vele kleine parken te vinden. Vele in winkelcentra, andere op een toeristische plek of simpelweg net naast de snelweg.

World of Fun - 5 maart 2014

Niet verwarren met het bijna gelijknamige park in de VS. Het park is onderdeel van de Sta. Lucia East Grand Mall.

De ingang ziet er prima uit.

Zelfs Gardaland heeft niet zoveel thema's naast elkaar.

De achtbaan Twist 'n Shout, een baan van het Italiaanse Cavazza Diego.

Voor slechts 10 peso (zo'n 16 euro cent) mogen we een ritje maken.

Ze hadden ook andere attractie's zoals deze vage trein door een berg.

En botsautootjes

Verder waren er vooral heel veel arcade games.

Aan de linker kant kan je voor 1,30 euro een uur lang dansen op een Kinect spelletje.

Woef, Blaf, Wof! wink

Naast Frankrijk, Egypte, India, en vele andere kon natuurlijk ItaliŰ niet achter gelaten worden in de thematisatie.

Een fontein in het winkelcentrum. Waar we ons uiteraard langer vermaakt hebben dan in het park. Ik vind het wel wat deze combinatie, winkelen en een grappig kiddy baantje meepakken.

Fun Ranch - 6 maart 2014

Kinderen zijn de baas! Een allerleukst kinder parkje wat in Nederland zeker niet zou misstaan. Je mag gratis naar binnen (er zit niet eens een hek voor de ingang om het 's nachts dicht te doen) en je betaald per attractie.

Dat ziet er toch prima uit?

Meer dan genoeg keuze.

Maar ik kom uiteraard voor deze achtbaan. Een chinese clone van een Italiaanse baan, wat kan er fout gaan?

De baan kwam te vroeg tot stilstand dus ik moest een kleine sprong maken om weer terug op het station te komen. Pure chinese kwaliteit noem ik dat! smile

Experience the thrill! In de Fillipijnen spreekt bijna iedereen naast de moedertaal Tagalog ook Engels. Vrijwel alle reclame, tv, ect, is in het Engels.

Oprecht een 8-baan. Stelt natuurlijk helemaal niets voor, maar zo'n parkje meepakken als je er toch in de buurt ben is gewoon leuk.

Ook chinees staal kan mooi zijn op foto's. smile

De vijver van de botsbootjes vol met vissen. Heel diervriendelijk natuurlijk. :R

Elke attractie kost 40 peso, zo'n 65 euro cent.

Hoe grappig ik jullie parkje ook vind, ik ga jullie toch echt verlaten.

Winnaar RCTLand Coasterdraft 2015

Omhoog TIP
Advertenties
#204319 - 05/01/2014 10:34 PM Re: [TR] World of Fun, Fun Ranch, Starland, X-site, Sky Ranch [Re: Simonrio]
Simonrio Offline
Lighting Rio
RCT Fan

Dordrecht
Starland Themepark - 7 Maart 2014

Starland Themepark ligt op de bovenste verdieping van de Robbinson Starmall net buiten Manilla in het plaatsje Muntinglupa.

Welkom in dit 'Themepark'. lol Het was nog 20 minuten voor de aangegeven openingstijd en het was op 1 medewerker na totaal verlaten.

Starland Themepark bezit een echte Big Apple.

Ondanks dat we er voor openingstijd waren konden we direct de achtbaan in.

Nog even de achtbaan aanzetten. Testrondjes zijn voor watjes. smile

Daar gaan we.

De grootste ventilator die ik ooit gezien heb. Met daarboven het spoor van de monorail. Meerdere malen werden we gevraagd of we toch echt geen ritje wouden maken, maar helaas hadden we daar niet echt de tijd voor.

Na nog een kiekje gemaakt te hebben van deze tweede attractie's zijn we vertrokken. We moesten namelijk naar de overkant van de weg voor de volgende mega mall met het volgende park!

X-Site - 7 maart 2014

Wat is beter dan 1 mega mall met achtbaan? Twee mega malls met achtbanan! Aan de overkant van de Robbinson Starmall ligt de Festival Mall met het bij behoorde X-site.

X-site heeft een echte onvervalste Vekoma!

Dit park is duidelijk niet gebouwd op de langere Europeaan. Ik kon hier zonder problemen met mijn hand de track aanraken. (het loopvlak van de wielen, niet de backbone)

Als het maar past. De lasnaden over bijna de hele baan waren trouwens ontdaan van hun verflaagje. Ik heb geen idee waarom.

Een prachtig stuk Nederlands staal.

Buiten de achtbaan en vele arcade kasten hadden ze ook nog deze wip die in onderhoud lag.

En een een kartbaan.

Na een kleine 20 min gewacht te hebben totdat de achtbaan was opgestart (hier wel testrondjes) konden we een ritje maken. smile

De baan zelf was goed, lekker rap en soepel.

En met deze foto sluit ik X-site af.

Omhoog TIP
#204320 - 05/01/2014 10:34 PM Re: [TR] World of Fun, Fun Ranch, Starland, X-site, Sky Ranch [Re: Simonrio]
Simonrio Offline
Lighting Rio
RCT Fan

Dordrecht
Sky Ranch - 9 Maart 2014

Sky Ranch is een park waar ik het bestaan niet vanaf wist tot ik in de Filippijnen was. Na de kleine teleurstelling dat de achtbaan in SM By the Bay verdwenen was kreeg ik al vrij snel een tip over een nieuw park van hetzelfde moederbedrijf nabij de Taal Vulkaan. Na wat google werk vond ik inderdaad het park en bleek het een achtbaan te hebben die verdacht veel leek op de verdwenen achtbaan. We zouden al een dag naar de Taal Vulkaan gaan, dus een beetje op onderzoek uitgaan kan daar prima bij.

Na vele indrukken en prachtige dingen gezien te hebben op de Taal Vulkaan kwamen we aan in Sky Ranch op de klif in Tagaytay.

Je betaalde 150 peso (2,50 euro) om binnen te raken. Dat is best veel geld voor hier. Ride tickets moest je nog apart kopen.

1 van de 3 reuzenraden in de Fillipijnen die claimen de hoogste van het land te zijn. Ondanks de grote was deze zeker niet de hoogste.

Daar is de achtbaan waarvan zelfs RCDB nog geen foto's had.

En het bleek inderdaad om de baan te gaan die eerst in By the Bay stond.

Weer een baan van Cavazza Diego, hetzelfde type als in World of Fun.

Deze baan heeft het beste uitzicht wat ik ooit gehad heb vanuit een achtbaan.

Namelijk dit prachtige uitzicht op de Taal Vulkaan.

En de rest van de omgeving.

Het is meer een uitzichtpark dan een pretpark. wink

Zoals je ziet ligt het bovenaan de klif. De klif is ontstaan door 1 van de vele uitbarstingen van de vulkaan, dat 1 van de gevaarlijkste en actiefste is in zuidoost-azie.

Het park heeft verder een draaimolen, schommelship, monorail en zipline.

En omdat ik nog nooit een zipline gedaan had en het in verhouding tot Nederland hier toch niets kost heb ik het maar eens uitgeprobeerd.

Was een leuke ervaring zo boven die afgrond.

En brengt mij tot het einde van dit vijfdelige TR. Ondanks dat dit niet de parken zijn waarvoor je naar de andere kant van de wereld reist heb ik genoten van elk van hen en voel ik mij bevoorrecht om 1 van de weinige westerlingen te zijn die ooit deze parken bezocht heeft.

Omhoog TIP
#204322 - 05/01/2014 10:46 PM Re: [TR] World of Fun, Fun Ranch, Starland, X-site, Sky Ranch [Re: Simonrio]
TRX Offline

Marmalized
Mega Poster

Vlaardingen
Leuk verslag van een aantal pretparkjes in een land waar je normaal niet veel over hoort. Wat ik me eigenlijk wel afvraag of je je een beetje gemakkelijk kan verplaatsen in zo'n land / stad?

En hoezo alles veilig afdekken zodat niemand het kan aanraken? Gewoon gezond verstand XD Nu zijn wij uiteraard gemiddeld ook wel behoorlijk lang maar toch puh Dat Vekoma baantje kan inderdaad wel een verf beurtje gebruiken, ziet er nu nog wat vreemd uit, alle lasnaden en dergelijke gewoon zichtbaar.

Omhoog TIP
#204325 - 05/02/2014 08:21 AM Re: [TR] World of Fun, Fun Ranch, Starland, X-site, Sky Ranch [Re: TRX]
Simonrio Offline
Lighting Rio
RCT Fan

Dordrecht
Origineel bericht van: TRX
Wat ik me eigenlijk wel afvraag of je je een beetje gemakkelijk kan verplaatsen in zo'n land / stad?

Over een ritje van 15km doe je in Manila 1,5u. emo Als je emaal op een snelweg ben (als die er al ligt) gaat het snel, niemand heeft daar geld voor de tolwegen. XD Op de snelwegen mag je 80 of 100 (en dat lijkt opeens heel snel na een week constante file). Er staan op 100 wegen zelfs borden dat je minimaal 80 moet rijden, vele bestuurders zijn niet gewent zo snel te rijden en blijven anders rond de 60 hangen. In de landelijke gebieden kan je gewoon lekker doorrijden.

Van plaats naar plaats in Manila deden we met taxi's. Voor buitenlanders de veiligste, makkelijkste en relatief goedkope manier om overal te komen. We hebben drie dagen een auto met chauffeur gehuurd om ook buiten de stad dingen te bezoeken zoals de Taal Vulkaan. Die privÚ chauffeur kosten ons 13 euro per dag, en hebben we vooral gedaan omdat de Filipijnse politie zo corrupt als de pest is. Als ze jouw als buitenlander zien rijden krijg je gegarandeerd een paar keer per dag controle en zeker een paar boetes. Die 13 euro per dag heeft ons dus veel geld uitgespaard. lol

Omhoog TIP
#204336 - 05/02/2014 05:43 PM Re: [TR] World of Fun, Fun Ranch, Starland, X-site, Sky Ranch [Re: Simonrio]
-Bryan- Offline
Eeveelution
Achtbaanfanaat

Zundert
Prima TR heb je geschreven. Altijd leuk om TR's te lezen van parken die zo ver weg liggen dat je er waarschijnlijk nooit zal komen. Wat ik me nou afvraag is of de mensen in de Filipijnen wel ge´nteresseerd zijn in pretparken, aangezien er maar weinig mensen in de parken te zien zijn? Of zijn de mensen daar gewoon te arm voor?

Wel +1 voor Pikachu op het 2de plaatje! lol

Omhoog TIP
#204341 - 05/02/2014 06:23 PM Re: [TR] World of Fun, Fun Ranch, Starland, X-site, Sky Ranch [Re: Simonrio]
Nelis Offline
De koning van de King!
Supergast

Woudenberg
Gaaf verslag Simon, altijd leuk om wat kleine Aziatische parkjes te zien! Die Vekoma lijkt mij nog best aardig en het uitzicht bij het laatste park is erg fraai!

Omhoog TIP
#204352 - 05/02/2014 07:41 PM Re: [TR] World of Fun, Fun Ranch, Starland, X-site, Sky Ranch [Re: -Bryan-]
Simonrio Offline
Lighting Rio
RCT Fan

Dordrecht
Origineel bericht van: -Bryan-
Wat ik me nou afvraag is of de mensen in de Filipijnen wel ge´nteresseerd zijn in pretparken, aangezien er maar weinig mensen in de parken te zien zijn? Of zijn de mensen daar gewoon te arm voor?

De meeste parken zijn doordeweeks bezocht en dan is het net zoals in Nederland gewoon minder druk. De Filipino's zijn inderdaad wat minder pretpark minded. Dat merkte je vooral bij de thrillrides, waar het gros gewoon niet in durfde.

Ook armoede speelt zeker een rol. De onderklasse woont in krotten en weten misschien niet eens wat een achtbaan is. De middenklasse zag je vooral in de gratis toegang en pay per ride en arcade hallen. De bovenklasse komt zeker naar de grotere parken. Even omgerekend kosten een kaartje voor 1 van de 2 grootste parken van het land (waarover later nog TR's komen) ongeveer 8 euro. Maar als je het dan ook omreken naar de hogere prijzen en hogere inkomens in Nederland zou dat kaartje in Nederland 50 euro kosten.

Omhoog TIP
#204562 - 05/07/2014 06:19 PM Re: [TR] World of Fun, Fun Ranch, Starland, X-site, Sky Ranch [Re: Simonrio]
postwagen Offline
Choo Choo!!!
RCT Expert

Leek
Leuk om eens een keer iets van buiten Europa of USA te zien. Erg geinige parkjes inderdaad. En zelfs daar zijn de Nederlanders dus toe door gedrongen! We komen overal!
Gardaland, Mirabilandia, Parc Asterix
Special Events done:
BBQ meet Vlaardingen

200th coaster done: Oz Iris (Parc Asterix)

***trots lid van RCTLand Seniorenclub***

Omhoog TIP